När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

 
Julen är här och ingen kan vara gladare än jag :)
Att äntligen få ta fram stjärnor och ljusstakar och små tomtar!
Jag är ju inte en av dom som bara tar fram stjärnor och ljusstakar nu och väntar med tomtar och annat till lite innan julafton. Så där orkar jag inte hålla på. Allt åker fram idag så kan jag njuta av julen extra länge (och slipper släpa den där jäkla jullådan fram och tillbaka). 
 
Första Advent är kommen!
 
Vi i familjen Andersson/Sahl åkte in till staden för att träffa jultomten och andra små nissar, pepparkaksgubbar, tärnor och Lucior. Vi gick i Tomteparaden som avslutades på torget med sång och godispåse. Kidsen uppskattade nog mest hästen som drog tomtevagnen och den lilla snöhögen som fanns på vägen när vi gick i paraden. Men det var ett mysigt sätt att fira första advent tycker jag. Pricken över i:et hade ju varit lite vit fin snö på marken oxå men man kan ju inte få allt.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0