November - Halloween - Mjukisbrallan och flottigt hår

 
November... känns sjukt konstigt att det nu är November redan. Brukar inte hösten vara segare än så här? Brukar det inte vara under hösten som vi alla blir så där gråa, håglösa och orkeslösa? Brukar vi inte gnälla över mörker, kyla, regn och nakna träd? Jag har inte varit med om något av detta i år. Eller har jag varit för självupptagen för att ens se alla er stackare som känner och tänker så? Ber om ursäkt för detta då men det är väl dags att ni rycker upp er. Så jävla illa är det. 
Man kan välja att se det positivt nu. BIG TIME!
Om mindre än en månad så är det 1:a advent.
Härliga underbara tanke! 
 

En annorlunda vecka på jobbet har det varit med höstlov och spökfest. En rolig vecka helt klart. I fredags firade jag och Liam Halloween med Emmie och Noel genom att gå Spökvandringen som ridhuset anordnar varje år. En becksvart skog klockan 19 på kvällen. Det är ju lixom bäddat för att man ska förvandlas till en liten rädd mus. Det är läskigt att bara gå där utan att de försöker skrämma skiten ur en. Årets skrämmare höll inte alls samma klass som förra årets men jag tycker det är kul att de anordnar det. Nästa år får vi kanske gå klockan 21 istället, då ska det vara mycket läskigare tydligen :) 
 
Helgen har varit lugn, som vanligt. Börjar känna mig lite tråkig som nästan aldrig gör något om helgerna. Men jag tycker samtidigt att det är så skönt att bara få vara. Inga planer. Bara gå här hemma och strosa i mjukisbyxor och flottigt hår. Finns det något skönare haha. Jag tycker ju det är jobbigt att jag behövde sminka mig och dra på jeansen idag när Liam skulle på Bamsegympan. Det sabbar mitt helgmood totalt ;) Undrar om det andra föräldrarna som är där gör likadant: har mjukisar och flottigt hår fram till det är 20 minuter till gympan börjar och sedan stressfixar iordning sig bara för att man kan ju inte se ut hur som helst i den där gympasalen........ 
 
Nu sitter jag i mina mjukisar igen och bara njuter tillsammans med Gunde. Det är livet det!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0