Så jävla mycket kladd nu

 
Det är kladdigt här hemma just nu. Blev kladdigare ju längre dagen gick. Liam somnade med lite kladd men vaknade med nästan inget kladd. Vera som somnade kladdfri igår vaknade helt igenkladdad. Och kladdet spred sig under dagen från ett till två. Ja, nog är det kladdigt här minsann. Ja, det är ögoninflammation som jag pratar om :) Och det är ju inte helt lätt att be en 2 åring att inte pilla/klia/gnugga i ögonen och om 2 åringen gör det så måste du gå och tvätta händerna efteråt.... IMPOSSIBLE! Frida var så vänlig och informerade om att det kan hålla på i upp till 6 veckor... ja men varför inte....
Får väl se hur det blir med det.
 
Så idag har jag och kidsen bara varit hemma och myst omkring i mysbyxor i stort sett. När dom blev för tossiga så gick vi ut till lekplatsen en sväng, annars hade nog den här morsan blivit lite koko på di små. 
Imorrn ska Liam vara på förskolan för hans kladd verkar ju ha varit falskt kladd och han kommer bli ursinnig på mig om han inte får gå dit imorrn. Det blir jag och Vera som får hänga här hemma själva. Fredrik åker iväg långt bort och jobbar och kommer hem på torsdagkväll igen. Lämnar kladdet till mig att reda ut :P 
 
Ibland förvånas jag.
Varenda annan 2 åring kanske oxå kan detta men jag tycker hon är så smart mina lilla tös. 
Ordningsam oxå :)
 
Kunde inte motstå denna blomma som jag hittade på Ica. Passar kanske inte helt in med min smak men tusan, jag gillar den skarpt. Blev till att be Fredrik köpa en till när han var och handlade förut :) 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0