Baka Baka liten Pepparkaka

 
December har kommit och att få tända det första ljuset och öppna första luckan när det är vitt ute gör att jag verkligen har julstämning och jag känner mig lite som ett litet barn för jag längtar tokmycket efter julafton. Men längtan är ju på ett helt annat sätt än den längtan som man kände när man var barn. Nu ser jag fram mot att få se lyckan i mina kids ögon när de vaknar på julaftonsmorgon. Jag ser fram mot att samla familj och släkt och umgås och ha kul tillsammans. När man vaknar på julaftonsmorgon så känns allt så lugnt och stilla. Ett sånt skönt lugn och så tycker jag det känns hela dagen. Det är en speciell känsla. 
 
Vid förskolehämtning idag var det drop in-fika. Då fick hela familjen sätta sig och baka pepparkakor tillsammans och sedan medan de var i ugnen så fick vi äta pepparkakor och dricka glögg. Riktigt mysigt och en riktigt trevlig happening. Pedagogerna berättade att Vera hade gått och väntat och längtat hela eftermiddagen på att vi skulle komma och baka med henne :) 
 
 
Mina finisar!
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0