Fördriva vabbtiden

 
Den lilla sjuklingen sover i soffan och den stora ligger och kollar på plattan. Det är inte fullt ös här hemma precis. Liam är mycket piggare idag medan Vera är rätt så matt. Dom kommer vara hemma hela veckan oavsett hur dom mår imorrn. Efter den här pärsen så behöver dom få vila ordentligt.
 
Kan vara rätt segt att vara hemma och vabba. Tiden går inte fort precis. Men jag försöker hålla mig sysselsatt. Träning är ett perfekt sätt att få tiden att gå på. Igår körde jag ett gött tabata-pass. Tabata är ju verkligen perfekt att köra hemma då man inte behöver några vikter och man kör helt efter sin egen förmåga. Det tar 30 minuter och det är lätt att peta in i vardagen. Dessa övningar körde jag:
 
1 Utfallshopp sida 
2 Bicepscurl med axelpress 4 kg
3 Utfall fram
4 Planka hoover (stå i plankposition och dra upp ett knä i taget bredvid kroppen)
5 Benböj med bensträck och rumpspänn
6 Kettleswing
7 Höga knän så fort det går
 
Jag har ju redskap hemma och dom använder jag en del. Men har man inte det så finns det många övningar som man ka köra utan. Byt ut bicepscurl med armhävningar till exempel.
Alla övningar görs 8 gånger i 20 sek. Vila 10 sek mellan. När alla 8 är gjorda så vila 1 minut och kör sen igång med nästa övning.
 
Idag gjorde jag dock ett annat pass som Lofsan har gjort. Sök på Lovisa Sandström så hittar du massor med pass som går att köra hemma eller på gymmet. 
Detta passet körde jag idag:
 
Hemmaträningspass av Lofsan
 
Ha så kul :)
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0