The angry one

 
Sitter och tittar på Farmen på tv4 och förundras över hur illa vuxna människor kan behandla andra människor. Jag förstår ju inte riktigt hur man kan vara grym och elak mot människor så att de blir ledsna och nedbrutna. Jag som jobbar med barn och har barn själv pratar med barnen om sådana här situationer dagligen. Hur vi ska bara mot varandra, hur vi ska prata med varandra, hur det är om någon är elak mot en osv. Men inte ens vuxna verkar veta hur vi ska vara mot varandra. Nu kommer jag aldrig vara med i ett sådant program men jag hoppas innerligt att jag inte skulle förvandlas till en elak och rutten människa i en verklighet som inte är verklig!
 
Här hemma har vi haft kaos från och till. Vi har en ung herre som just nu trotsar hela tiden och jag tror att han har gjort det till en sport nu. Varenda situation blir till en batalj. Idag var det så illa att vi faktiskt ställde in den lekdaten som vi hade bokat med Matilda och hennes pojkar. Vi behövde lixom visa att det fick vara nog! Så dagen blev inte som planerad men jag hoppas att vi kan boka in en ny dag snart!
 
 
Inte helt olik vår pojke ibland.
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0