BF i vårt hus

 
Ikväll är det barnfritt i vårt hus. Kidsens förskola är stängd imorgon så de är hos farmor och farfar och busar och låter föräldrarna vila sig lite. Så vi har passat på äta gott och tittat på filmen The Maze Runner. Bra film men man ska nog inte fundera för mycket över varför den där ¨mazen¨ är där den är...... Skönt har vi och det ska bli skönt att få ha sängen fri från blodigeln som alltid ockuperar vår säng och som alltid ligger vääääldigt nära ;)
 
Igår var första arbetsdagen efter min nästan två veckor långa ledighet. Det blev en kort dag på 4,5 timme och det var väl lagom långt och lagom lugnt för att vara en första dag. Imorrn är det dags igen men hela denna veckan kommer det vara lite lugnare än brukligt så det är bara till att njuta innan det drar igång på riktigt.
Igår kunde jag inte somna på kvällen för jag låg och tänkte på våren och hur jag kan lägga upp det.
Ibland går det bara runt runt i huvet när jag ska sova och ibland så poppar det upp en idé eller två. Så nu för tiden ser jag alltid till anteckna ner allting som poppar upp på kvällarna så att jag sedan kommer ihåg det. För det är ju inte alltid självklart att jag gör dagen efter haha. Ibland är det bra idéer som antecknas i kvällens mörker och ibland är det sådant som behöver bearbetas lite för att bli en bra idée. Och ibland är det inte alls bra och det är bara att skrota :) Men det är otroligt hur hjärnan kan gå igång så fort jag har släckt lampan på kvällen och det är helt omöjligt att stänga av. Det är snarare bara till att gilla läget men det kan vara lite stressande om det är jobb dagen efter eftersom sömnen blir rätt kass. Men vad gör man inte för jobbet ;)
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0