¨Fuck era skönhetsideal¨

 
Det här>>>>>>>> Fuck era skönhetsideal är bland det bästa jag läst på bra länge. Så sant, så logiskt, så förbannat, så viktigt, så sorgligt, så jävla bra!! Jag försöker tänka precis så varenda dag. Att jag duger som jag är. Att jag måste inte se ut på ett visst sätt för att jag ska må bra eller för att andra ska tycka att jag duger eller är snygg. Det är otroligt svårt. Det tycker nog de flesta tjejer, att det är svårt att sluta tycka illa om sin kropp.
Tidningar och tv pumpar oss hela tiden fulla med vad som är snyggt och hur vi ska se ut. Samtidigt ska vi vara sunda och tycka om oss själva. Hur ska det gå till? När någon annan hela tiden berättar för oss att vi ska vara så och se ut så.
 
Att leta fel och brister på mig själv är nog något jag gör dagligen. Det finns alltid något. Men samtidigt så försöker jag verkligen att bara skita i det. Jag är jag och jag duger fint som jag är. Det var värre förr, när jag var yngre. Nu med lite mognad och vishet så inser jag att jag kan skita i ¨idealet¨. I LOVE ME :)
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0