Glädje och oro

 
I två veckors tid har jag slaviskt tittat på säsong efter säsong av Downton Abbey. Nu är alla fem säsonger avverkade och jag känner mig lite panikslagen över att jag nu inte ska få stiga in i Downton och träffa lord Grantham, hans familj och tjänare. Usch vilket tomrum och saknad det kommer vara. Jag blev helt fast redan första avsnittet och har i stort sett inte tittat på något annat dessa veckor. I höst skulle det nog vara tillbaka så jag får helt enkelt hålla ut till dess. 
 
 
 
Igår hade Liam avslutning på hans förskolas avdelning. De hade en hel dag ute vid Lasses grotta som ligger några ca 1 mil utanför vår lilla by. Sen efter jobb så mötte alla föräldrar upp barn och fröknar där och grillade tillsammans. Riktigt lyckat. Liam var helt i sitt rätta element och sprang omkring i skogen och klättrade i träd.... dock så var nog alla föräldrar lite på sin vakt eftersom en ung tjej försvann inte så långt från där vi var. Detta har verkligen upprört alla här och det pratas och spekuleras och oroas överallt. Man vet ju att tyvärr händer sånt här allt för ofta men när det händer bara några kilometer från där man bor så blir man extra illa berörd och oroad. Måtte de hitta flickan välbehållen och att de tar personen som gjort detta, om det är så att hon blivit bortförd. 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0