Experiment på sjukling

Idag är jag hemma med en väldigt hostig och snorig kille. Så han fick vara med och testa två experiment som jag tänkt göra med barnen på jobbet. Det ena var det ni kan se nedan. Det funkade perfekt: Vatten, karamellfärg, diskmedel, bikarbonat och citronsyra. Sen får man en spännande bubbelfontän. Tänker mig att på jobbet ska jag hälla i fler färger när det börjat bubbla för att få ännu roligare resultat. Sedan kan man lägga ritpapper på det färgade vattnet och på så vis skapa fina konstverk. Liam godkände det så det tar vi.


Det andra experimentet fick inte den respons och wowfaktor som jag hoppats på så det skippar vi. Har spånat på ett annat.... eller två till och med. Får se vad jag tar. 
Det var verkligen perfekt att testa det på Liam innan. Där fick jag direkt respons och märkte tydligt om det funkade eller ej! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0