United

 
I helgen har facebook och instagram svämmat över med franska flaggor och inlägg som handlat om rädsla, fasa, ilska och ledsamhet. Frågan: vart är världen på väg? är det många som ställt sig. 
Jag tycker det är viktigt att vi genom exempelvis facebook och instagram visar att vi alla står enade emot detta fasansfulla som blir mer och mer vanligt och som kommer närmare in på oss. Vi måste visa att vi står upp mot detta och att vi gör det tillsammans. 
 
 
Det är så mycket ondska i vår värld nu och den sprider sig till alla hörn. Förut har jag alltid tänkt att här i Sverige kommer det inte hända något. Vi är trygga här borta på vår kant. Tyvärr så kan jag inte känna så längre. Det kommer närmare och närmare och tryggheten börjar grusas, sakta men säkert så kommer ondskan närmare. Mina barns framtid är så oviss. Hur kommer det se ut om 5, 10 år? Eller bara 1 år framåt. Jag vill inte tänka så för det känns både otäckt och sorgligt men det är oundvikligt. 
Hur får vi stop på det? 
Går det?
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0